Folyás terhesség alatt

A terhesség alatt ijesztő lehet, ha bármilyen folyása van az embernek, de a legtöbb esetben ártalmatlan jelenségről van szó.

 Folyás terhesség alattHa a folyás színtelen, nagy mennyiségű és szagtalan, akkor nem kell aggódni, ez teljesen normális jelenség, a második harmadtól folyamatosan előfordulhat ilyen.

Ha a folyás fehér, és nagy mennyiségben egyik percről a másikra jelentkezik, nem akar múlni, akkor hüvelygyulladásról lehet szó, amit orvossal kell kezeltetni.

A különféle gombás fertőzések, és a felfázás is okozhat folyást, ilyen esetben színtelen vagy fehér, esetleg sárgás színezetű, és kellemetlen szagú a váladék. Ezt is minél hamarabb mutasd meg orvosnak, mert a terhesség alatt is gyorsan és hatékonyan kezelhető jelenségről van szó.

A barnás folyás terhesség alatt általában nem jelent jót. Az első harmadban hormonprobléma okozhatja, ha ilyet tapasztalsz, azonnal fordulj orvoshoz, ha a saját orvosod nem elérhető, akár az ügyeletre is, itt fel tudják írni azt a tablettát, ami megmentheti a babát.

A szülés előtti utolsó 1-2 hétben a barnás-véres folyás a nyákdugó távozását jelezheti, ami a szülés beindulásának első jele.

About The Author

Vida Ágnes

Pszichológia és pedagógia szakot végzett, kognitív tudományokból doktorált. 2006 óta foglalkozik csecsemőkori problémákkal, könyvei, tréningjei, tanfolyamai, könyvei szülők tízezreinek segítettek jobban megérteni gyermekük viselkedését és magukat, mint szülőket. Ági nem csak beszél róla, hanem csinálja is: személyesen is segít a hozzá forduló szülőknek és közben még a saját két tizenéves fiát is nevelgeti. Kérdezni szeretnél? Sürgős kérdésekre a Facebook oldalon vagy a blogon tudok válaszolni, ha privátban vagy személyesen szeretnél kérdezni, a beatrix@kismamablog.hu címen tudsz időpontot kérni.

556 Comments

Comment navigation

  • Viktória

    Reply Reply 2019. szeptember 26. csütörtök

    Kedves Ágnes! Jelenleg 9 hetes terhes vagyok. A hatodik és a nyolcadik héten volt enyhe rózsaszínes ,barnás folyásom.kaptam rá gyógyszert (duphaston) es vérzés csillapítót. Szerencsere elmúlt és eddig minden rendben. De ma megint színesedik a folyásom. Ez miért van? Esetleg nem elég a gyógyszer adag? Növelni kéne? Most 3×1-et szedek belőle.köszönöm előre is a válaszát!
    U.i. Volt már egy vetélésem tavaly 8 hetesen.

    • Gabi

      Reply Reply 2019. október 07. hétfő

      A gyógyszer adagolásán semmiképp nem célszerű változtatni, viszont az előzmények ismeretében mindeképp érdemes felkeresni az orvost.

  • Sorima

    Reply Reply 2019. augusztus 21. szerda

    Kedves Ági!

    Körülbelül a terhességem 4. hetének a végén járhatok. Tetherbeesésem előtt candida kezelésem volt, bórsavas kúppal. 5 nap, majd 2 hét múlva újra 5 nap.
    A második 5 napi adag első kúpjának felhelyezese után, erős görcsölést éreztem, ezért gyorsan kiöblítettem amennyire tudtam, és el is végeztem egy terhességi tesztet, ami pozitív lett. Viszont most nagyon aggódom, hogy esetleg az az 1 db kúp vetélést okozhatott, mert úgy olvastam nem szabad hüvelykúpokat használni az első trimeszterben és elég erős fájdalmat éreztem hirtelen és kitartott egész nap. Sajnos még várnom kell amíg eljutok az orvoshoz, ezért kérnék tanácsot, mert nagyon aggódom.
    Válaszát előre is köszönöm!

    • Vida Ágnes

      Reply Reply 2019. augusztus 27. kedd

      Nem kell aggódnod, ennyire korai terhességi szakaszban ez még nem okozhatott problémát.

Comment navigation

Leave A Response

* Denotes Required Field