Hogyan ne égjünk be a zsírégetéssel?

Pataki Beáta edző, életmód-tanácsadó szülés utáni fogyókúra rovatában ezúttal a zsírégetéssel foglalkozik és azzal, hol lehet elrontani.

Hogyan ne égjünk be a zsírégetéssel?A fürdőruhaszezonra hangolódás jegyében telt, illetve íródott az utóbbi két témánk, és egyenlőre ezután sem lesz másként. A zsírégetés azért is az egyik kedvenc témám, mert én nagyon jól érzem magam a bőrömben – ami edzőként, életmód-tanácsadóként – sosem árt, és azért is mert szülés után 30 kg súlyfeleslegtől szabadultam meg egészségesen úgy, hogy a kisbabámat közben szoptatással is tápláltam, ami nagyon kimerítő, persze egyben gyönyörű feladat is volt. Így hát bátran és örömmel ülök neki a témának, és hitelesnek, kompetensnek érzem magam. (Hűha :))

Az egyik legdivatosabb téma lett a zsírégetés, azonban sok mítosz, inkább tévhit lengi körül.

Mi is valójában a zsírégetés?
Sokan tudjátok, hogy szervezetünk csak zsír formájában tud hosszú távon raktározni energiát. Ez kétélű dolog:
ha keveset eszel, pl. egész nap rohansz, csak bekapsz egy-két falatot, mert nincs időd, helyt kell állni minden fronton, és mikor hazaérsz este, egy kiadós vacsorával adsz az érzésnek, és durr be az ágyba. A test nem kap elegendő mennyiségű és minőségű táplálékot, így raktározni kezd. Mivel ritkán kap energiát, így lelassul az anyagcsere. Megjelennek a makacs zsírpárnák itt-ott. Azért makacs, mert a test ragaszkodik hozzá, hiszen hiánytáplálkozást folytatsz, és testünk hosszú távra tervez. Hányszor hallottam már az évek alatt, hogy: „Nem is értem miért ekkora a hasam/fenekem/combom, alig eszem valamit, és azt is este… pedig még hetente 2- szer biciklizem is 20 percet…”
ha túl sokat eszel, mert nem vagy tisztában tested az életkor, nem, és fizikai aktivitás által meghatározott valódi kalória/energia -szükségleteiddel, illetve inkább a kísértés hajt és nem az éhség, akkor ugye ez hosszú távon elhájasodáshoz vezet.

A zsírégetés egy olyan anyagcsere-folyamat testünkben, amely oxigén jelenlétében megy végbe. És
NEM a 20 perc tilitolitól,
NEM a hasazástól, meg a súlyzózástól, és
NEM a koplalástól, meg attól, hogy 18 h után nem eszel, lesz kisebb a hasunk, fenekünk stb, hanem a kifejezetten zsírégető munkavégzéstől.

Mi kell ahhoz, hogy végre égjen már a zsír? Nem fogjátok elhinni! Olyan közepes intenzitású, aerob mozgásforma, amit hosszú távon kell végezni! Ezért emeltem végig ki a hosszú távot, mert az egész zsír-sztorinak ez a lényege.

1.olyan tempót kell választani a mozgáshoz, aminél nincs oxigénadósságod, tehát oxigén jelenlétében szépen el tud égni a zsír, ezt hívják aerob mozgásnak és

2.Hosszú távon kell végezni, hetente minimum 3-4-szer, mert testünkben a zsírégető folyamatok, kor, nem és edzettség tekintetében 25-30 perc után indulnak be. Előbb NEM.

Két hírem van tehát egy rossz és egy jó. Melyikkel kezdjem?

Ok, legyünk túl rajta, a rossz az, hogy NEM tűnnek el a zsírpárnák akármennyire is fáj, ha nem mozgunk és a megfelelő mozgást nem egészítjük ki a zsírégetést és tisztulást, méregtelenítést támogató és felgyorsító Organikus táplálkozással (ami egy életmód és nem kampány!) Hiába szed az ember zsírégetőt, meg agykontrollozik, meg jár cellulitisz-masszázsra 20 ezer forintokért. (Itt elnézést kérek minden cellulit-masszázst végzőtől, ez egy demonstratív mondat)

A jó hír pedig az, hogy a zsírégető aerob mozgásforma alapvetően könnyed,közepes intenzitású és nem megerőltető. Akkor megfelelő a tempód, ha még tudsz beszélni mozgás közben. A táplálkozás mellé iktass be heti 3-4 X 45-60 perc zsírégető edzést. Ám ha betartod az itt leírtakat NAGYON HAMAR LÁTSZIK AZ EREDMÉNY. 1-2 héten belül. TÉNYLEG!

Pataki Beáta további fogyással, alakformálással kapcsolatos tanácsait az astoriafitness.blog.hu-n olvashatod!

About The Author

Vida Ágnes

Pszichológia és pedagógia szakot végzett, Magyarországon 2006-ban elsőként kezdett el baba alvás szakértőként segíteni a hozzá forduló szülőknek. Gyermeknevelésről szóló könyvei, tréningjei, tanfolyamai, könyvei pedig szülők tízezreinek segítettek jobban megérteni gyermekük viselkedését és magukat, mint szülőket. Ági nem csak beszél róla, hanem csinálja is: személyesen is segít a hozzá forduló szülőknek és közben még a saját két tizenéves fiát is nevelgeti. Kérdezni szeretnél? Sürgős kérdésekre a Facebook oldalon vagy a blogon tudok válaszolni, ha privátban vagy személyesen szeretnél kérdezni, a beatrix@kismamablog.hu címen tudsz időpontot kérni.

6 Comments

  • Zsuzsi

    2010. május 26. szerda

    Szia, Ági!

    A napokban találtam rá a honlapodra,
    gratulálok hozzá, látszik, milyen sok munkád van benne!

    Zsírégerő kérdésem van…
    Harmadik kisfiam 9 hónapos, intenzíven szoptatom.

    Ami megrémít, az, hogy – míg az első két fiacskám szülése-szoptatása után nagyjából teljesen visszarendeződött minden a testemen -, ezúttal a hasam nem akar eltűnni. Amikor felüléseket csinálok, hosszanti irányban kidudorodik egy csíkban a hasizmon, vagy nem is tudom, mi… Lehet, hogy ez köldöksérv? Vagy szétnyíltak a hasfalam izomrostjai?

    Alapvetően piszkafa alkat vagyok, a hasam tényleg meghökkentő. Rendszeresen gratulálnak a következő várandósságomhoz…

    Szóval nem drámázni akarok, elégedetten élem meg, ahogy “asszonyosabbá” válok, nem a huszonéves fizimiskámat sírom vissza, de azért ezzel a hassal valamit kezdeni kéne.

    Köszönöm, ha van valami ötletetek!

    Válasz: Sajnos van olyan, hogy a gyomor máshova kerül a terhesség után és nem megy vissza az eredeti helyére, ez okozza ezt. A másik lehetőség, ha a terhesség alatt leszakadt vagy szétnyílt a hasizmod, ilyen előfordulhat, ez magától rendeződik majd.

  • Annamari

    2009. április 16. csütörtök

    Szia!

    Három hónapos kislányomat még csak szoptatom. Igyekszem vele sokat sétálni, szeretnék már tornázgatni is, de azt hallottam, hogy ha elkezdek mozogni és fogyni, akkor a tejemben kiválasztódik a tejsavó, és a baba elfordulhat az anyatejtől. Igaz ez?

    Válasz: Ha mozogsz és mellette kiegyensúlyozottan táplálkozol, akkor nem lesz semmi baj a tejjel, csak a koplalás a problémás, mert akkor méreganyagok választódnak ki. A hirtelen elkezdett nagyon intenzív sport is problémás, mert ettől tényleg megváltozhat a tej íze, ezért fokozatosan kell elkezdeni a sportot és növelni az intenzitást.

  • Hurgulyné Pomucz Gabriella

    2009. április 05. vasárnap

    Szia!

    Nekem inkább kérdésem lenne, mint hozzá szólásom.
    (A kislányom 2hónapos, csak anyatejjel táplálom.) A terhesség alatt 20kg-ot híztam, ettől szeretnék minél hamarabb meg szabadulni, de nem tudom, hogy a torna milyen hatással van a tejtermelésre! Nem lesz attól keveseb tejem, ha elkezdek tornázni és jobban odafigyelek az étkezésre??
    Előre is köszönöm!!

    Válasz: Nyugodtan kezdj el sportolni. Csak arra kell figyelni, hogy a sportolás során folyadékot veszítesz és ezt pótold. (én is szoptatás mellett kezdtem el a sportot és az evésre való fokozott odafigyelést és nem okozott tejgondokat

  • babacsi

    2009. március 01. vasárnap

    szia Annamária. milyen tornát végzel?

  • Polgár Annamária

    2009. február 23. hétfő

    szia,

    nekem 2 gyerköc nyüzsög a nyakamon, sokat sétálunk minden időben. nem ez a lényeg, hanem az, hogy másfél hónapja tornázom (figyelek az evésre is) és az első hónap végén a mérlegve állva 6 kg voltam kevesebb mint előtte, ez centikben mérve is hihetetlen méret, mert a derekamról 6cm a csípőmről pedig 10 cm ment le. nem egy kemény torna amit csinálok, hanem az én mozgás igényemet kielégítő módozatban végzem, naponta 1 vagy 2 alkalommal

  • Benedek Klara

    2009. február 20. péntek

    Aerob edzésnek számit pl az, ha a gyermeket a hordozókendőbe rakom es úgy sétálunk egy két orát? Nyilván ezt csak akkor lehet megvalósítani, ha jó idő van, mert a hóban – fagyban nem lehet. Ez egy nagyon kellemes formája lenne az edzésnek…

    Válasz: Igen, ez egy nagyon jó megoldás.