Vida Ágnes
babapszichológus

Már megint nem akar aludni a baba...
Miért csinálja ezt?!

Mit lehet tenni?

Ha annyi próbálkozás és kínlódás után szeretnéd végre VÉGLEG megoldani a gyermeked alvásproblémáit

íme itt a megoldás:

A családok több, mint 40%-ában a baba nehezen alszik el, alig alszik nappal vagy nagyon gyakran ébred éjszaka. Gyakran nem csak az anya, hanem néhány hónap múltán az egész család kimerült lesz az állandó éjszakázástól és az altatási mizériától.

Muszáj ennek így lennie?

Egy örökmozgó, mindenre kíváncsi babával nagyon nehéz együttélni, hiszen nappal is sok figyelmet követel, közben a házimunkával is kéne haladni, meg jó lenne a saját dolgaidra is időt fordítani, és amikor végre az esti pihenésre kerül a sor, akkor a napközben bájos, kiegyensúlyozottnak tűnő baba óránként felébred és el nem tudod képzelni, mi lehet a baja, miért sír.

"Talán éhes? Szomjas? Fáj valamije? Hogyan lehet, hogy két hete még átaludta az éjszakát, most meg nem?" - záporoznak fejedben a kérdések.

"Vajon mit ronthattam el?" - kérdezed újra és újra magadtól.
Tehetetlennek és kétségbeesettnek érzed magad, miközben mindenki a jótanácsaival bombáz, amikkel nem jutsz sokkal előrébb, csak idegesíted magad rajta.

Ugye jó lenne tudni miért olyan nehéz elaltatni a babád? És milyen jó lenne pontosan tudni, miért ébred fel éjszaka óránként? És miért nem akar visszaludni?

Biztosan te is úgy érzed, hogy ha tisztában lennél az okokkal, ha képes lennél megérteni, akkor máris közelebb kerülnél a megoldáshoz.

Azonban, ha utánaolvasol akár szakkönyvekben, akár a neten mindenhol azzal találkozhatsz, hogy:
- biztosan a fogzás, a mozgásfejlődés vagy a szeparációs szorongás áll a háttérben (azonban nem tudod eldönteni melyik is az igazi),
- a babák úgysem képesek átaludni az éjszakát, 2 éves koráig ne is számíts különösebb javulásra,
- attól, hogy ő sokat ébred és keveset alszik nappal valójában kipiheni magát és egyszerűen csak meg kell várnod, amíg kinövi ezt az időszakot.

Már mindent megtettél, de még mindig nem alszik a babád?

Pszichológusként 17 éve foglalkozom csecsemőkori alvászavarok megoldásával és azóta több ezer anyuka osztotta meg velem a babája alvásának történetét születésétől egészen a találkozásunk időpontjáig. A legtöbb esetben azonban kiderült, hogy bár úgy tűnik, ők rengeteg mindennel próbálkoztak, valójában sosem derült ki, pontosan mi is áll az alvászavarok hátterében, miért nem alszik jól a baba.

A mindenki által ismert okok kezelése sokat segíthet a nyugodtabb alvásban (amennyiben valóban az az ok, amire a szülők gondoltak és a segítség is megfelelő volt), létezik azonban olyan megoldás is, ami nem csak a pillanatnyi okokon segít, hanem azokat a háttérben mélyen húzódó tényezőket és szokásokat is segít megváltoztatni, amik miatt akkor is gyakran ébred és nehezebben alszik el a babád, ha éppen nem fogzik, nem tanul új mozgásformát és csillapodik a szeparációs szorongása is.

Oldd meg VÉGLEG a babád alvásproblémáit a Baba Altatás Hatásosan Online Tréninggel!

Ha velünk tartasz az online tréningen:

- Pontosan ki fogod tudni választani azt a megoldást, ami a gyermeked személyiségének és életkorának leginkább megfelel,

- Tudni fogod, mit kell tenned, hogyan változtass,

-és az is, mennyi ideig tart majd, mire rendeződnek a problémáitok.

Gondolj csak bele:

vége lesz a huzavonának az altatás körül,
vége az álmatlan éjszakáknak,
vége a nappali nyűglődésnek!

Nézzük, hogyan segíthetek neked abban, hogy ezentúl ne kelljen álmosan végezni mindennapi teendőidet és félálomban nevelgetni gyermekedet, hanem kipihent, jókedvű, kiegyensúlyozott anyukája lehess csemetédnek!

Mit tudhatsz meg a Baba Altatás Hatásosan Online Tréningen?

Amit a tréningen megtanulhatsz:

  • Mik a baba rossz alvásának és gyakori ébredéseinek neurobiológiai és pszichés okai?
  • Miért alszik el nehezen a babád, mi áll a háttérben?
  • Hogyan alszanak a babák és milyen korban mekkora az alvásigényük?
  • Melyik baba hogyan "szeret" elaludni és hogyan találd meg a gyermeked személyiségének megfelel megoldást az alvászavarok kezelésére?
  • Miért ébred fel éjszaka a baba? Mi zavarhatja az álmát?
  • Milyen az alváshoz ideális környezet?
  • Milyen a megfelelő altatási rutin?
  • Nappali alvás, napirend és éjszakai alvás: Hogyan függenek össze egymással?
  • Mennyi alvásra van szüksége a babának nappal?
  • Hogyan teremtheted meg a nappali alváshoz szükséges feltételeket?
  • Milyen módszerrel altasd a babát, hogy könnyen álomba szenderüljön?
  • Hogyan szoktasd le a cicin altatásról, a ringatásról, az ölben-, rázogatva és a csak babakocsiban alvásról?
  • Hogyan taníthatod meg önállóan elaludni az életkorának megfelelő módszerrel?
  • Mit tegyél, ha éjszaka felsír, ha a hányásig sírja magát és képtelenség megnyugtatni, ha éjszakánként órákat ébren van?
  • Hogyan kezelheted a kisgyermekkori alvászavarokat, amikor az 1-3 éves gyermeked még mindig gyakran ébred éjszakánként?

Ismerd meg a Baba Altatás Hatásosan Tréning részeit!

Pszichológiai és neurobiológiai alapokra támaszkodó, a kötődő, válaszkész nevelést és a szoptatást is támogató baba altatási módszerek: ez a Baba Altatás Hatásosan!

A baba alvásának biológiai és pszichés alapjai

Sok félreértés van azzal kapcsolatban, miért, hogyan és mennyit kéne aludnia egy babának. A tréning első pár leckéjében elmondom, pontosan mi áll a babák felnőttekétől eltérő alvási szokásainak hátterében, mitől tud és mitől nem elaludni a baba. Majd pedig megismerheted, hogyan fejlődik a baba idegrendszere és ez, hogyan hat ki az alvási szokásaira. Szó lesz az alvás neurobiológiai, pszichés és nevelési oldaláról is. Mit tud megtanulni a baba és mit nem? Honnan tudhatod meg, hogy a babád egyénisége hogyan befolyásolja az alvási szokásait és hogyan segíthet ez neked a nyugodtabb alvási szokások kialakításában?

Napirend és altatás

Ebből a részből megismerheted:
- A helyes napirend: a baba alakítja ki magának vagy te is hatással lehetsz rá? Hogyan befolyásolja a napirend az alvási szokásokat és vezet gyakori éjszakai ébredésekhez? Mik azok az esetek, amikor egészségtelen mértékben elcsúszott a napirend és hogyan korrigáld a hibákat?
- Mennyi nappali és éjszakai alvásra van a babádnak szüksége és honnan tudhatod, hogy kipiheni-e magát a babád? (ezt nem táblázatok döntik el, hanem valami egészen más, a tréningen elárulom, pontosan mi az)
- Elalvási és altatási szokások kialakítása: hogyan segíts a gyermekednek elaludni? Hogyan válaszd meg az elalvás módját és honnan tudd meg, mikor álmos a babád igazán?
- Mely elalvási szokások egészségesek és fakadnak a baba ösztönös biztonságérzetéből és mik azok, amiket nem ő igényel? Mi az, amit kinő a kicsi és mi az, amit soha nem fog? Miért olyan nehéz megváltoztatni a rossz szokásokat, mikor kell változtatni és ha belefogunk, hogyan változtassunk rajtuk?
- Segítek kialakítani azokat a napirendi szokásokat, amik támogatják a babád könnyű elalvását és pihentető nappali és éjszakai alvását egyaránt.

Éjszakai ébredések

A babák többsége többször is megébred az éjszaka folyamán - ezt sokan tudják. Azt azonban már kevesebben értik, miért ébrednek fel néha össze-vissza óránként, félóránként, 2-3 óránként. Ebben a részben nem csak a háttérben húzódó egészségügyi okokról lesz szó, hanem arról is, melyik életkorban mit várhatsz el a gyermekedtől az éjszakai alvás területén.
Ezt követően segítek megérteni a gyermeked jelenlegi alvási szokásainak hátterét és bemutatom a lehetséges megoldásokat, amik segítenek gyermeked alvási szokásainak megváltoztatásában.

Megoldás az alvási szokások rendezésére

Ebben a részben segítek kidolgozni egy részletes és átfogó tervet, ami elhozhatja hozzátok is a pihentető éjszakák nyugalmát, valamint segítek abban is, mit tegyél, ha menet közben elakadsz, ha a gyermeked másként reagál, mint ahogyan arra számítottál, ha nagyon sír vagy ha egyáltalán nem működnek az erőfeszítéseid.

Hogyan néz majd ki ez a tréning?

Ezen az online tréningen kézen foglak és leckéről leckére, feladatról feladatra vezetlek végig a helyes alvási szokások kialakításának folyamatán. 2 hét múlva már jelentős változást tapasztalhatsz, a tréning végére pedig ígérem, sikerül teljesen megváltoztatnod gyermeked alvási szokásait.

A tréninghez sehová nem kell elmenned, hiszen ez egy online tréning. A tréning 4 hétig tart. Ennek során heti 3 leckét kapsz majd mindig hétfőn-szerdán és pénteken. Ha követed a leckéket és elvégzed a feladatokat, a tréning végére eredényesen változtathatsz majd a babád alvási szokásain és mindannyian kipihentebbek lesztek majd.

A leckéket egy zárt, online felületen érheted majd el.
A leckék nem hosszúak, hogy a baba mellett is tudj rá időt fordítani.
A leckéket mp3 formátumban érheted el, mindegyikhez tartozik egy rövid vázlat és egy-egy feladat is pdf formátumban. Online is nézheted és le is töltheted őket, így bárhova magaddal viheted és internetelérés nélkül is nézheted/hallgathatod/olvashatod őket.

Nem vagy fix időhöz kötve: a leckéket bármikor megnézheted (ha az ünnepek alatt nem érsz rá vagy nincs időd követni) a zárt oldalon és utólag is vissza tudod hallgatni őket.

Az 1 hónapos tréning értéke felbecsülhetetlen (végre kipihenitek magatokat, hurrá 🙂 ), az ára viszont most a bevezető akcióban csak br. 6.900 Ft.

Gyakran Ismételt Kérdések (talán a tiéd is köztük van)

Ez megint valamilyen sírni hagyós módszer lesz?

Nem. A Baba Altatás Hatásosan online tréning azoknak szól, akik nem szeretnének sírni hagyással és más bizonytalan kimenetelű módszerekkel kísérletezni a saját gyerekükön, hanem valódi eredményt akarnak elérni anélkül, hogy maradandó sérüléseket okoznának a gyermek lelkében.

Ha ezt végigcsinálom, nem fog többé felébredni a babám éjjel?

Egyetlen szakember sem ígérheti azt, hogy az általa ajánlott módszertől biztosan átalussza a baba az éjszakát. Ez felelőtlen ígéret lenne. Egy csecsemő nagyjából nem két éves koráig nem képes átaludni az éjszakát (addigra válik az alvási mintázata a felnőttekéhez hasonlóvá) és ha valami megzavarja az alvását (pl. fogzás), felébred. Amit el lehet érni az az, hogy a kiszámíthatatlan és gyakori ébredések ritkulnak és legfeljebb csak enni kel fel a kicsi, ha pedig már nem éhezik meg éjjel, akkor ha fel is ébred, képes lesz önállóan, segítség nélkül visszaaludni. Mindez nagyban függ a baba korától (nyilván más egy 2 hónapos és egy másfél éves baba), az egészségügyi faktoroktól (lehetnek olyan betegségek, amik zavarják a baba álmát, ezekről szó lesz majd a tréningen) és a kicsi természetétől is (meg kell találni azokat az altatási módokat, amik segítenek neki és az egyéniségének megfelelő rutint)

Kötődően nevelek és úgy érzem, ezzel nem fér össze az önálló alvásra szoktatás...

Jogos az aggodalmad. A legtöbb önálló alvásra szoktató módszer sírni hagyásra és a baba igényeinek figyelmen kívül hagyására épül, tehát ellentétben áll a válaszkész nevelés elveivel és rombolja a szülő-gyermek kapcsolat érzékeny szövetét is. A Baba Altatás Hatásosan anyagában azonban olyan módszer javaslok, ami nem a mindenáron való önálló alvást erőlteti, hanem segít megteremteni a baba biztonságérzetét elalvás előtt és éjszaka és ennek folyományaként javítja az éjszakai alvási szokásokat.

Mi is ez az online tréning el kell menni hozzá valahová?

Nem, ez egy online tréning, teljes egészében egy online felületen át zajlik, sehova nem kell kimozdulnod hozzá, akár külföldről is végezheted.

Miért tréning, miért nem könyv?

Szívesen írok (ezt a blogban található több ezer bejegyzés és 4 könyv is bizonyítja), azonban egy online tréning egészen más hangulatú. Olyan, mintha tényleg egy teremben volnánk (csak nem kell hozzá elmenned sehova, mert ezt gyerek mellett nehéz megoldani): élő szóban hallgathatsz (hangfelvételről) és kérdezhetsz minden leckéhez kapcsolódóan (na, ilyen egy könyvnél nincsen). Ráadásul egy online tréningnél a többi résztvevővel is beszélgethetsz, megoszthatod a tapasztalataidat és ötleteket kaphatsz.

Emellett kapsz majd minden leckéhez egy vázlatot is, hogy gyorsan át tudd tekinteni, mit találsz az adott leckében és át tudd ismételni a legfontosabb részeket.
A leckéket kimásolhatod a telefonodra, bárhol hallgathatod (próbálj meg mosogatás vagy séta közben könyvet olvasni 🙂 )

Egy könyvet sokszor csak átfut az ember gyors megoldást keresve, ezért néha átsiklik a fontos részletek felett, az online tréningen viszont minden nap 10-15 percben egy-egy részletet nézünk meg, így jobban el tudsz mélyülni az anyagban és hamarabb megtalálod a számotokra valóban működő megoldást is.

Ráadásul ez a tréning nem csak információkat ad át, hanem találsz benne egy tesztet, amiből megállapíthatod milyen veleszületett személyiségjellemzői vannak a gyermekednek és ezek hogyan hatnak az alvási szokásaira, valamint segítek felállítani a saját terveteket az alvási szokásaitok megváltoztatására.

Sokféle altatási módszerről olvastam már és szinte mindent megpróbáltunk, ez miben más?

Ez a tudásanyag 17 év szakmai tapasztalatának az eredménye. Eközben nem csak tanácsot adtam, hanem pszichológiai, hanem neurobiológiai tanulmányokat is folytattam annak érdekében, hogy még mélyebben megértsem az alvászavarok hátterében húzódó okokat. Ennek során alakítottam ki azokat a módszereket, amik valóban beválnak és minden családban működnek.

Minden baba más... Nem biztos, hogy az egyenmódszerek működnek.

Az egyenmódszerek valóban nem mindig működnek, pont ezért van az, hogy a sokak által ismert könyvekben olvasható felvesz-letesz vagy a kimegy-bemegy módszer néha használ, néha pedig egyáltalán nem, ha pedig mégis, akkor előfordul, hogy pár hét után újra visszatérnek az éjjeli ébredések. A Baba Altatás Hatásosan Online Tréningben azonban nem egyetlen módszert mutatok be, hanem segítek megérteni a babád vagy a kisgyermeked alvászavarainak hátterében meghúzódó okokat és megtalálni a neki leginkább megfelelő megoldást.

Hány éves korig jó?

A tréning anyaga a 0-3 éves korú gyermekek alvási szokásainak megváltoztatásában tud segíteni.

A jelentkezés lezárul:

Jelentkezz most!

Klikk a gombra és már indulhat is a jelentkezés a tréningre! Fizetni átutalással, Paypallal, bankkártyával vagy rózsaszín postai csekken tudsz, a fizetési határidő 8 nap. Jelentkezni külföldről is lehet, ez nem lehet akadály 🙂 Foglald le a helyed most!


Kérdésed van? Keresd ügyfélszolgálatunkat! Email: megrendeles@kismamablog.hu | Telefon: 06-30-574-72-12