Hogyan ne égjünk be a zsírégetéssel?

Pataki Beáta edző, életmód-tanácsadó szülés utáni fogyókúra rovatában ezúttal a zsírégetéssel foglalkozik és azzal, hol lehet elrontani.

Hogyan ne égjünk be a zsírégetéssel?A fürdőruhaszezonra hangolódás jegyében telt, illetve íródott az utóbbi két témánk, és egyenlőre ezután sem lesz másként. A zsírégetés azért is az egyik kedvenc témám, mert én nagyon jól érzem magam a bőrömben – ami edzőként, életmód-tanácsadóként – sosem árt, és azért is mert szülés után 30 kg súlyfeleslegtől szabadultam meg egészségesen úgy, hogy a kisbabámat közben szoptatással is tápláltam, ami nagyon kimerítő, persze egyben gyönyörű feladat is volt. Így hát bátran és örömmel ülök neki a témának, és hitelesnek, kompetensnek érzem magam. (Hűha :))

Az egyik legdivatosabb téma lett a zsírégetés, azonban sok mítosz, inkább tévhit lengi körül.

Mi is valójában a zsírégetés?
Sokan tudjátok, hogy szervezetünk csak zsír formájában tud hosszú távon raktározni energiát. Ez kétélű dolog:
ha keveset eszel, pl. egész nap rohansz, csak bekapsz egy-két falatot, mert nincs időd, helyt kell állni minden fronton, és mikor hazaérsz este, egy kiadós vacsorával adsz az érzésnek, és durr be az ágyba. A test nem kap elegendő mennyiségű és minőségű táplálékot, így raktározni kezd. Mivel ritkán kap energiát, így lelassul az anyagcsere. Megjelennek a makacs zsírpárnák itt-ott. Azért makacs, mert a test ragaszkodik hozzá, hiszen hiánytáplálkozást folytatsz, és testünk hosszú távra tervez. Hányszor hallottam már az évek alatt, hogy: „Nem is értem miért ekkora a hasam/fenekem/combom, alig eszem valamit, és azt is este… pedig még hetente 2- szer biciklizem is 20 percet…”
ha túl sokat eszel, mert nem vagy tisztában tested az életkor, nem, és fizikai aktivitás által meghatározott valódi kalória/energia -szükségleteiddel, illetve inkább a kísértés hajt és nem az éhség, akkor ugye ez hosszú távon elhájasodáshoz vezet.

A zsírégetés egy olyan anyagcsere-folyamat testünkben, amely oxigén jelenlétében megy végbe. És
NEM a 20 perc tilitolitól,
NEM a hasazástól, meg a súlyzózástól, és
NEM a koplalástól, meg attól, hogy 18 h után nem eszel, lesz kisebb a hasunk, fenekünk stb, hanem a kifejezetten zsírégető munkavégzéstől.

Mi kell ahhoz, hogy végre égjen már a zsír? Nem fogjátok elhinni! Olyan közepes intenzitású, aerob mozgásforma, amit hosszú távon kell végezni! Ezért emeltem végig ki a hosszú távot, mert az egész zsír-sztorinak ez a lényege.

1.olyan tempót kell választani a mozgáshoz, aminél nincs oxigénadósságod, tehát oxigén jelenlétében szépen el tud égni a zsír, ezt hívják aerob mozgásnak és

2.Hosszú távon kell végezni, hetente minimum 3-4-szer, mert testünkben a zsírégető folyamatok, kor, nem és edzettség tekintetében 25-30 perc után indulnak be. Előbb NEM.

Két hírem van tehát egy rossz és egy jó. Melyikkel kezdjem?

Ok, legyünk túl rajta, a rossz az, hogy NEM tűnnek el a zsírpárnák akármennyire is fáj, ha nem mozgunk és a megfelelő mozgást nem egészítjük ki a zsírégetést és tisztulást, méregtelenítést támogató és felgyorsító Organikus táplálkozással (ami egy életmód és nem kampány!) Hiába szed az ember zsírégetőt, meg agykontrollozik, meg jár cellulitisz-masszázsra 20 ezer forintokért. (Itt elnézést kérek minden cellulit-masszázst végzőtől, ez egy demonstratív mondat)

A jó hír pedig az, hogy a zsírégető aerob mozgásforma alapvetően könnyed,közepes intenzitású és nem megerőltető. Akkor megfelelő a tempód, ha még tudsz beszélni mozgás közben. A táplálkozás mellé iktass be heti 3-4 X 45-60 perc zsírégető edzést. Ám ha betartod az itt leírtakat NAGYON HAMAR LÁTSZIK AZ EREDMÉNY. 1-2 héten belül. TÉNYLEG!

Pataki Beáta további fogyással, alakformálással kapcsolatos tanácsait az astoriafitness.blog.hu-n olvashatod!

About The Author

Vida Ágnes

Pszichológus, babapszichológus. 2006 óta foglalkozik csecsemőkori problémákkal, könyvei, tréningjei, tanfolyamai, könyvei szülők tízezreinek segítettek jobban megérteni gyermekük viselkedését és magukat, mint szülőket. Ági nem csak beszél róla, hanem csinálja is: személyesen is segít a hozzá forduló szülőknek és közben még a saját két kisfiát is nevelgeti. Kérdezni szeretnél? Sürgős kérdésekre a Facebook oldalon vagy a blogon tudok válaszolni, ha privátban vagy személyesen szeretnél kérdezni, a beatrix@kismamablog.hu címen tudsz időpontot kérni.

6 Comments

  • Zsuzsi

    2010. május 26. szerda

    Szia, Ági!

    A napokban találtam rá a honlapodra,
    gratulálok hozzá, látszik, milyen sok munkád van benne!

    Zsírégerő kérdésem van…
    Harmadik kisfiam 9 hónapos, intenzíven szoptatom.

    Ami megrémít, az, hogy – míg az első két fiacskám szülése-szoptatása után nagyjából teljesen visszarendeződött minden a testemen -, ezúttal a hasam nem akar eltűnni. Amikor felüléseket csinálok, hosszanti irányban kidudorodik egy csíkban a hasizmon, vagy nem is tudom, mi… Lehet, hogy ez köldöksérv? Vagy szétnyíltak a hasfalam izomrostjai?

    Alapvetően piszkafa alkat vagyok, a hasam tényleg meghökkentő. Rendszeresen gratulálnak a következő várandósságomhoz…

    Szóval nem drámázni akarok, elégedetten élem meg, ahogy “asszonyosabbá” válok, nem a huszonéves fizimiskámat sírom vissza, de azért ezzel a hassal valamit kezdeni kéne.

    Köszönöm, ha van valami ötletetek!

    Válasz: Sajnos van olyan, hogy a gyomor máshova kerül a terhesség után és nem megy vissza az eredeti helyére, ez okozza ezt. A másik lehetőség, ha a terhesség alatt leszakadt vagy szétnyílt a hasizmod, ilyen előfordulhat, ez magától rendeződik majd.

  • Annamari

    2009. április 16. csütörtök

    Szia!

    Három hónapos kislányomat még csak szoptatom. Igyekszem vele sokat sétálni, szeretnék már tornázgatni is, de azt hallottam, hogy ha elkezdek mozogni és fogyni, akkor a tejemben kiválasztódik a tejsavó, és a baba elfordulhat az anyatejtől. Igaz ez?

    Válasz: Ha mozogsz és mellette kiegyensúlyozottan táplálkozol, akkor nem lesz semmi baj a tejjel, csak a koplalás a problémás, mert akkor méreganyagok választódnak ki. A hirtelen elkezdett nagyon intenzív sport is problémás, mert ettől tényleg megváltozhat a tej íze, ezért fokozatosan kell elkezdeni a sportot és növelni az intenzitást.

  • Hurgulyné Pomucz Gabriella

    2009. április 05. vasárnap

    Szia!

    Nekem inkább kérdésem lenne, mint hozzá szólásom.
    (A kislányom 2hónapos, csak anyatejjel táplálom.) A terhesség alatt 20kg-ot híztam, ettől szeretnék minél hamarabb meg szabadulni, de nem tudom, hogy a torna milyen hatással van a tejtermelésre! Nem lesz attól keveseb tejem, ha elkezdek tornázni és jobban odafigyelek az étkezésre??
    Előre is köszönöm!!

    Válasz: Nyugodtan kezdj el sportolni. Csak arra kell figyelni, hogy a sportolás során folyadékot veszítesz és ezt pótold. (én is szoptatás mellett kezdtem el a sportot és az evésre való fokozott odafigyelést és nem okozott tejgondokat

  • babacsi

    2009. március 01. vasárnap

    szia Annamária. milyen tornát végzel?

  • Polgár Annamária

    2009. február 23. hétfő

    szia,

    nekem 2 gyerköc nyüzsög a nyakamon, sokat sétálunk minden időben. nem ez a lényeg, hanem az, hogy másfél hónapja tornázom (figyelek az evésre is) és az első hónap végén a mérlegve állva 6 kg voltam kevesebb mint előtte, ez centikben mérve is hihetetlen méret, mert a derekamról 6cm a csípőmről pedig 10 cm ment le. nem egy kemény torna amit csinálok, hanem az én mozgás igényemet kielégítő módozatban végzem, naponta 1 vagy 2 alkalommal

  • Benedek Klara

    2009. február 20. péntek

    Aerob edzésnek számit pl az, ha a gyermeket a hordozókendőbe rakom es úgy sétálunk egy két orát? Nyilván ezt csak akkor lehet megvalósítani, ha jó idő van, mert a hóban – fagyban nem lehet. Ez egy nagyon kellemes formája lenne az edzésnek…

    Válasz: Igen, ez egy nagyon jó megoldás.